Sider

lørdag, juli 16, 2016

Key West - Key Largo - Naples

Søndag den 3. juli ankom vi til et rigtig hyggeligt hotel på Duval Street i Key West. Om aftenen gik vi ned på Mallory Square for at se solnedgangen og alle gøglerne.

Mandag den 4. juli (4th of July) slappede vi af ved poolen og på balkonen og så Southernmost Point inde vi skulle se det store fyrværkeri om aftenen.

Den 5. - 8. juli boede vi i Key Largo på Hotel Marina Del Mar. Her havde vi i forvejen bestilt en sunset snorkeltur til John Pennekamp Coral Reef. Efter en kort sejltur fik vi monteret udstyret og hoppede i vandet. Vi havde lige lidt startvanskeligheder, men efter snorkel, svømmevest m.v. blev justeret, svømmede vi stille og roligt ud mod koral revet. Sikke et syn af flotte fiske og koraler der mødte os :-)  Jeg så endda en hammerhaj som jeg selvfølgelig svømmede efter for at få de bedste billeder. Lone mente nok at det var smartere at svømme den anden vej :-)

Onsdag den 6. juli lykkedes det mig at få arrangeret en fisketur sammen med en familie fra Atlanta (Jeff, Marie og Samy). Vi fik en aftale i stand med kaptajn Brandon og hans hjælper Mike på skibet Sea Spirit. Kl. 13 sejlede vi fra Key Largo ud mod strædet mellem Florida Keys og Cuba for at fiske i den varme golf strøm. Vi gik bl.a. efter Sailfish, Blue Marlin, Tuna og ikke mindst Mahi-Mahi (Dolphinfish).

I starten gik det lidt sløvt, men vi nåede da at se en kæmpe havskildpadde inden Jeff fangede en fin lille Blackfin Tuna - Så var vi da i gang :-). Pludselig kom der dog noget aktion - vi så en stor flok fugle og her var der masser af småfisk som blev jagtet af Mahi-Mahi. Her fik vi de første 3-4 stykker inden de så pludselig forsvandt. Resten af turen gik med at jagte rundt efter flere stimer og så ellers få så mange som muligt på krogen inden de bare er væk. Meget anderledes fiskeri end jeg er vant til på Færøerne :-)

Vi endte med at fange 9 Mahi-Mahi og en enkelt Blackfin Tuna. Jeg forsvarede de rød-hvide farver ved at fange den største :-)

Om aftenen var vi ude og spise sammen på en lokal restaurant, hvor de tilberedte noget af fangsten på flere forskellige måder. Resten af fangsten fik familien fra Atlanta med hjem. Det smagte fantastisk, især tunen og Mahi-Mahi Key Largo style.

Torsdag havde Lone arrangeret et besøg i Dolphins Plus for at svømme med delfiner (billederne taler vist for sig selv...)

Fredag den 9. juli kørte vi videre mod Naples som ligger på Floridas vestkyst ud mod den Mexicanske Golf. På vejen gjorde vi flere stop for at se på alligators inden vi kom til Everglades City.

I Everglades City bookede vi os ind på en Airboat tur ved Jungle Erv’s Airboat Tours.
På turen så vi bl.a. krokodillen Bobby som var en ordentlig fætter på omkring 55 år. Lone mente ikke hun skulle tættere på da jeg bad hende gå ”lidt længere tilbage” :-)

Efter turen fik vi mulighed for at prøve at holde en krokodilleunge. Det var lidt grænseoverskridende især for Katrine, men hun nåede da at prøve at holde halen

I Naples havde vi booket os ind på et lille budgethotel, men de havde dog en lille pool, og så var der ikke langt til stranden. Naples er en meget velholdt by med rigtig mange fine, dyre huse. Et af husene var til salg for $59.990.000! - Og så har de ikke mindre en 55 golfbaner