Sider

tirsdag, juli 03, 2012

Utroligt hvad man kan nå at opleve på en lille uge...

Tirsdag havde vi en rigtig dejlig dag i Universal Studio - 9 timer, hvor vi fik en på opleveren, med rutsjebaner, Waterworld  stuntsshow, special effektshow, behind-the-scenes Studio Tour, træning af Movie-Animals og meget mere.

Onsdag formiddag slappede vi af ved poolen inden vi skulle hente vores motorhome, eller RV som de også kalder dem her.  Hold da k…, det er næsten lige så stort som min første lejlighed :-). Efter en god lang intro, kunne vi få tingene ind i ”huset” og komme afsted til nærmeste indkøbs center. Da vi havde provianteret kørte vi mod vores første campsite - Det var med bankende hjerte at vi kørte ind på den førte freeway, men Niels styrede bussen som om han aldrig har lavet andet - Trucker Niels :-)

Første stop i vores nye hjem havde vi i Acton, inden vi tog et langt sejt træk til Lake Havasu. Området virkede som et rigtigt dejligt sted, desværre havde vi ikke så meget tid, og så var der alt for varmt - 43 grader og vind, så det føltes som en hårtørre. Vi nåede dog at møde Ross og JoAnn, som inviterede os på en sejltur i deres speedbåd, men når vi nu ikke kunne nå det (øv), så skulle vi endelig komme og besøge dem på deres ranche næste gang vi kommer forbi :-)

Fredag morgen kørte vi videre til Gran Canyon, men inden skulle vi da lige se London Bridge. En gammel excentriker (nogen vil sikkert kalde ham en tosse) købte broen i London i 60’erne, da den alligevel skulle rives ned. Han fik broen skilt af og sejlet til USA, hvor han fik den genopbygget ved Lake Havasu :-)

En del af turen til Gran Canyon lagde vi forbi Route 66 og Oatman, som er en gammel landsby hvor der bl.a. går vilde æsler frit rundt på gaderne. Pigerne var først lidt utrygge, men vi fik købt noget ”Æsel-Snack” som vi håndfodrede dem med (altså æslerne), så de kom hurtigt over det :-) Efter frokost på ”Olive Oatman – Restaurant & Ice Cream Saloon” fik vi for første gang rigtigt testet hvad vores RV kan præstere i bjergene.

Vi landede i Gran Canyon hen på aftenen, og nåede lige at se det sidste af solnedgangen. Næste morgen stod vi op kl. 04.00 så vi kunne nå shuttle bussen hen og se solopgangen kl. 05.15. Sikke et syn, det var vær at stå op efter.

Efter morgenmad pakkede vi vores grej og kørte videre mod Lake Powell. Vi kørte langs Grand Canyon South Rim, og gjorde et sidste stop ved desert view point, hvor vi fik et sidste syn ud over the Canyons – Fantastisk…

Lørdag eftermiddag landede vi på en rigtig fin camping plads ved Lake Powell. Vi hoppede straks i badetøjet og fik os en dukkert i søen som er USA’s næststørste kunstige sø dannet ved opdæmning af Colorado river.

Søndag middag tog vi på en 4 timers lang raftingtur med start fra bunden af dæmningen. En rigtig dejlig tur, som foregik i roligt tempo ned af floden, der er omgivet af 100 til 400 meters højde lodrette sandsten klipper  – et imponerende syn. Halvejs på turen gjorde vi stop ved en sandbanke, hvor der var mulighed for at få en forfriskende dukkert. Vandet var kun 9 grader, så det lykkedes kun Niels og Karoline at komme helt i. Lone og Katrine måtte nøjes med at få dyppet tæerne.